Ken je dat? Een leuk gesprek en daarna denk je: “Ik heb net al mijn kennis weggegeven.” Dit kwam langs in een gesprek wat ik onlangs had. We waren het snel eens, het was herkenbaar. Zoiets zou eigenlijk niet vrijblijvend moeten zijn.
“We?” hoor ik je denken? Ja, Michiel Heijmans en ik (Arjan Moerman). Michiel helpt met praktijkgerichte coaching o.b.v. 20 jaar ervaring ondernemers aan meer resultaat uit je website. We kennen elkaar al aardig wat jaren, pas goed sinds Open Coffee Wijchen wat hij ooit had opgericht en hij mij destijds mede mee betrokken heeft. In die tijd schreef ik hier al eens over het gratis weggeven van diensten, iets met een appelflap.
Kort en goed; we waren onszelf een beetje zat. Meer dan eens hadden we, los van elkaar, goede gesprekken met prospects of klanten en wanneer we weer wegreden dachten we ”Daar heb ik eigenlijk te veel tippen van sluiers opgelicht.” Te veel weggegeven dus. Dat moet anders.
Natuurlijk, een eerste gesprek is om elkaar te leren kennen en om te zien of je jouw dienst of product kan verkopen. Geheel vrijblijvend, toch? Deels is het antwoord ‘ja’ echter kan het niet de bedoeling zijn dat de gesprekspartner al een heel eind aan de slag kan met de dingen die je besproken hebt, daar mag best een factuur tegenover staan. Toch schijnt het moeilijk te zijn om daar consequent mee om te gaan, zeker in den beginne, of bij een erg goede relatie.
Niet vrijblijvend is een feit
Michiel en ik gaan je dus helpen… we kijken met je mee, praten met je over je business, je marketing, sales, strategie en hoe je met jouw doelgroep omgaat. Dat doen we graag, maar niet vrijblijvend. Hoe we dat doen? We vertellen je meer op NIETVRIJBLIJVEND.nl.