Jouw online positie

wij zorgen dat de blik op jou wordt gericht

Moet ik nu wat posten op social media of niet? Wat moet ik posten? Denken ‘ze’ dan niet dat ik probeer een slaatje te slaan in al het gedoe rondom het coronavirus? En hoe zit het met het persoonlijk contact en de online communicatie naar mijn klanten toe?

Voor de hand liggende vragen, een eenduidig antwoord is er niet. “Doe gewoon waar je je goed bij voelt.” Dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan. Via Whatsapp rollen de grappen over je scherm heen en onder tussen is het coronavirus serious business geworden. Er voor kiezen te doen of er niks aan de hand is voor velen helaas geen optie meer.

Wat als je reisadviseur bent, onderneemt in de horeca of cateringservice, als je arts bent, masseur of kapper en ga zo maar door. In onze klantenkring zien we legio voorbeelden van ondernemers die geconfronteerd worden met de gevolgen van de pandemie. De manier van communiceren is van grote essentie om je klanten te informeren en als betrouwbare partner over te komen. Laat zien dat jij de expertise hebt, de rust en de kalmte om zaken goed in te richten voor jouw relaties. En als je door ‘omdenken’ iets nieuws bedenkt, communiceer dat natuurlijk uitbundig!

Bereikbaar

Hoe lang het allemaal gaat duren weten de professionals niet, dus we kunnen er maar het beste van hopen. Voor mij geldt dat ik probeer zoveel mogelijk online te doen, helaas is dat niet voor iedereen weggelegd. Ook hier vallen er opdrachten weg, LinkedIn trainingen voor grote groepen is in deze tijd gewoonweg niet verstandig. Lang leve de telefoon en skype dus! En de overige online communicatie, niet te vergeten.

Als laatste wil ik iedereen heel veel sterkte en succes wensen… help elkaar waar het kan!

Arjan Moerman
Blickfång Communicatie