Eindelijk! Gebruikers van Instagram verwonderden zich al tijden over de volgorde van berichten, maar er lijkt verbetering in te komen! Afgelopen week werd aangekondigd dat Instagram wijzigingen gaat introduceren om je meer controle over de feed te geven. Zo gaan ze er voor zorgen dat de berichten die je ziet en post (bijna) op tijdvolgorde zijn.
Zelf verversen
Veel gebruikers ervaren het als irritant dat de posts van de afgelopen twee dagen in volkomen willekeurige volgorde in de feed verschijnen. Ook het veranderen van de volgorde als je de tijdlijn ververst is niet iets waar je enthousiast van wordt. Tijd voor verandering dus. Instagram geeft aan dat ze gaan testen met een knop ‘Nieuwe berichten’ waarmee je kunt kiezen wanneer je wilt vernieuwen, in plaats van dat het automatisch gebeurt. Tik op de knop en je wordt naar nieuwe berichten boven aan de feed geleid. “We hopen dat dit het browsen op Instagram veel aangenamer maakt.” zo zegt het bedrijf. Het gaat dus nog niet om een definitieve verandering, maar zoals gezegd, om een test. Aangezien hier veel om gevraagd is ligt het voor de hand dat het wel een blijvertje wordt.
Juiste volgorde
Op basis van de feedback, brengt de app ook wijzigingen aan om ervoor te zorgen dat nieuwere berichten eerder in de tijdlijn worden weergegeven. Zo loop je niet meer de kans om berichten mis te lopen. Nou ja, minder kans. De feed wordt namelijk chronologischer, wat niet hetzelfde is als chronlogisch. In elk geval lijkt het er op dat het een stuk beter gaat worden. Voordeel hiervan is dat de posts van een event, of een aankondiging, minder snel in tijdlijn van je volgers verschijnen als het al ‘oud nieuws’ is. Bij de gesponsorde berichten is dat natuurlijk sowieso niet het geval, maar je wilt als bedrijf ook niet van alles een advertentie maken.
“In de komende paar maanden zullen we meer informatie delen over verbeteringen die we doorvoeren om de feed te verbeteren. Ons doel is om de beste plek te zijn om te delen en in contact te komen met de mensen en interesses die het belangrijkst voor u zijn.” zo sluit Instagram af. We zijn benieuwd!
Meer weten over de mogelijkheden van Instagram voor jouw bedrijf? We helpen je graag verder!